Välkommen till Klippans Gymnastikkrets!

Klippans Gymnastikkrets är en gymnastikförening som erbjuder Barngymnastik, Truppgymnastik, Trampolin och Motion.

Vår värdegrund är Kamratskap, Glädje och Kunskap.

Vill du utöva gymnastik eller träna för aktivering? Skicka då in en anmälan till: https://klippansgymnastikkrets.sportadmin.se/form/?ID=102467

Vi söker ständigt ledare till våra verksamheter och alla är givetvis välkomna!

Är du intresserad av att bli ledare för någon av våra grupper? Skicka då in en anmälan till: https://klippansgymnastikkrets.sportadmin.se/form/?ID=168932

Frågor skickas till: info@klippansgk.se

2024-03-12 19:13

Medlems- / Föräldrarmöte

TORSDAGEN DEN 21 mars 2024 19.00-20.30

VÄLKOMMEN PÅ INFORMATIONTRÄFF FÖR ATT FÅ INFORMATION OM VÅRTERMINEN OCH MÖJLIGHETEN ATT STÄLLA FRÅGOR.

För att vi skall kunna ge så bra svar på era frågor som möjligt så får ni gärna skicka in frågorna i förväg.

Naturligtvis kommer det att gå att ställa frågor på mötet också.

För att vi skall kunna vet hur mycket fika vi behöver så ber vi er anmäla er via länken nedan.

Välkomna!

Trampolin Motion
2024-01-26 10:28

Är du sugen på att prova något nytt?

Då finns en grupp här på KGK som tränar Trampolin.

Den riktar sig till dig som är över 18 år och vi tränar på tisdagar mellan 20.00 – 21.30.

Det rör sig om konditions och styrketräning på våra trampoliner. Vi kör grundövningar i olika kombinationer, sitt och ryggstuds mm. INGA voltrotationer så alla kan vara med.

Kom hit och prova.

Har ni några frågor så skicka ett mail till info@klippansgk.se

Kallelse till årsmöte 2023
2023-08-13 19:48
Välkomna till föreningens årsmöte årsmöte 27 september 2023

Plats meddelas senare

Årsmötet startar 18:30, samling och medlemsavprickning från 18:00

Motioner/Förslag från medlem ska vara styrelsen tillhanda senast den 27:e augusti 2023. Skickas till styrelsen@klippansgk.se

Anmälan är obligatorisk senast den 20:e september och görs till anmalan@klippansgk.se
Vi bjuder på något att äta, så meddela eventuella allergier i anmälan.

Medlemmar fyllda 16år har rösträtt på årsmötet.
Årsmötesdokument kommer att finnas på hemsidan www.klippansgk.se för nerladdning en vecka innan årsmötet.
Välkomna!
Julhälsning från ordförande
2022-12-23 20:45

2022 är snart till ända och vi vänder blad och går in i 2023.

Året startade med pandemi och restriktioner vilket gjorde att vårterminen statade lite senare för vissa grupper och det var lite bökigare för oss alla. Men efter några veckor så släppte restriktionerna och vi kom i gång med vår träning igen.

Vi har under året arrangerat två tävlingar, region 7:an i mars och trampolin SM i maj. Dessa tävlingar är viktiga för oss ur ett flertal synvinklar, dels ger det våra gymnaster en möjlighet att få visa upp sina kunskaper för hemmapublik, samt att de ger ett bra tillskott till kassan. De är dessutom riktigt roliga att vara med på som funktionär.

Våra gymnaster har visat upp sig runt om i Sverige på både regionstävlingar och rikstävlingar med riktigt fina resultat ett flertal gånger, även internationellt har gymnaster från kgk tävlat med fina resultat.

Vad händer då 2023?

Det vi vet idag är att vi arrangerar även nästa år region 7:an i mars samt att vi sökt om att få arrangera trampolin SM i maj.

Vi startar vårterminen V3 men innan dess så samlas vi som kan den 7 januari för att storstäda våra lokaler. Det bjuds på lunch och fika under tiden. Mer info kommer.

Torsdagen den 8 februari kommer vi att kalla till ett medlemsmöte där vi kommer med lite information och ni får möjlighet att ställa frågor och träffa delar av styrelsen. Kallelse kommer under januari.

Med detta vill jag tacka alla aktiva gymnaster, ledare, funktionärer, föräldrar och alla som stöttar vår förening i vått och torrt för era fantastiska insatser under 2022.

Önskar er alla en riktigt härlig jul och ett gott nytt år.

Magnus Berg

Tack för att ni stöttar KGK!
2022-11-17 18:47

Via Gräsroten har föreningen fått 1036:- i sponsring!!

Genom Gräsroten fördelar Svenska Spel-koncernen miljoner kronor till ungdomsidrotten och föreningslivet i Sverige. Vill du också vara med och stötta föreningen genom Gräsroten?

Med några få klick på nedanstående länk, kopplar du ditt konto på Svenska Spel till att sponsra Klippans GK.

Ett annat sätt att sponsra Klippans GK är att registrera dig på dirma.se och svara på några enkäter. Föreningen får mellan 2:- och 9:- för varje genomförd enkät. Enkäterna är korta och busenkla att svara på.

Tack för att du är med och sponsrar Klippans GK och hjälper våra gymnaster framåt!

// Styrelsen

Nyheter från våra grupper